Blog

βιβλίο.. ο καλύτερος παιδικός φίλος!

Η ανάγνωση βιβλίων από τους μικρούς μας φίλους με ή χωρίς την βοήθεια του γονιού είναι ένας ευχάριστος τρόπος απασχόλησης του παιδιού. Μέσω αυτού όμως τα παιδιά αποκτούν δεξιότητες και κερδίζουν πολύ περισσότερες γνώσεις από αυτές που εμείς μπορούμε να αντιληφθούμε ως γονείς.

Ποια τα πλεονεκτήματα του να διαβάζουμε βιβλία στα παιδιά μας:

  • Ενισχύεται η ακουστική τους ικανότητα.
  • Επεκτείνουν το λεξιλόγιο τους αφού ακούνε πολλές λέξεις.
  • Αναπτύσσουν τη προσοχή τους και τη μνήμη τους.
  • Συμβάλλουμε στην κατανόηση άγνωστων λέξεων.
  • Βοηθάμε το παιδί να αντιληφθεί την έννοια του βιβλίου.
  • Βοηθάμε το παιδί να μάθει να αντλεί πληροφορίες και να σκέφτεται πράγματα μέσα από την εικονογράφηση.
  • Προωθείται η ηρεμία, η επικοινωνία και ο δεσμός μεταξύ γονιού – παιδιού.
  • Διεγείρεται η φαντασία αλλά και όλες οι αισθήσεις του.
  • Ενισχύεται η αγάπη του προς τα βιβλία και την μάθηση.
  • Τα παιδιά ψυχαγωγούνται και μαθαίνουν να συγκεντρώνονται.

Τα πιο διασκεδαστικά και δελεαστικά βιβλία για τα παιδάκια είναι τα «Εικονοβιβλία». Αυτά, μπορείτε να τους τα διαβάσετε δείχνοντάς τους παράλληλα τις εικόνες που έχουν ζωγραφισμένες ούτως ώστε η ανάγνωση να γίνεται πιο παραστατική και τα παιδιά να νοιώθουν μέρος της ιστορίας.

Τι κάνουμε μετά την ανάγνωση; H απλή ανάγνωση του βιβλίου είναι ανεπαρκής. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να συνοδεύεται με ερωτήσεις κατανόησης της πλοκής της ιστορίας. Ζητάμε από τα παιδιά να μας απαντούν με συνεχή  ροή λόγο και δεν θα πρέπει να αρκούμαστε σε μονολεκτικές απαντήσεις. Κατά αυτόν τον τρόπο προ(σ)καλούμε το παιδί να μιλήσει μαζί μας και να αναπτύξουμε διάλογο.

  • Αρχικά το ρωτάμε τι του άρεσε, τι δεν του άρεσε και με ποιον ήρωα θα ήθελε να μοιάσει.
  • Έπειτα ζητάμε από τα παιδιά να εντοπίσουν κάποιες φράσεις – κλειδιά από το κείμενο.
  • Ύστερα μπορούμε να οργανώσουμε παιχνίδια με έμφαση στους ήχους και τη σημασία των λέξεων, δραστηριότητα η οποία συμβάλει στη γλωσσική, νοητική αλλά και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού.
  • Τέλος μπορούμε να ζητήσουμε από το παιδί να ζωγραφίσει κάτι που του άρεσε και να μάθουμε κάποιο τραγουδάκι που έχει μέσα το βιβλίο.

Εάν ο γονιός αφιερώσει 15 λεπτά της ημέρας στην ανάγνωση ενός παιδικού παραμυθιού μαζί με το παιδί, θα διαπιστώσει πως, σε βάθος χρόνου, το παιδάκι θα στρέφεται πολύ πιο εύκολα στην ανάγνωση ενός βιβλίου παρά στην αφιέρωση χρόνου σε video games και τηλεόραση.

– Το 1966 η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίου αποφάσισε να ορισθεί η 2 Απριλίου ως Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου, ημερομηνία γέννησης του πιο γνωστού και αγαπημένου παιδικού παραμυθά όλου του κόσμου του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν –